Transportininkai nusiteikę streikuoti (pridėtas video)
 
2012 m. spalio 12 d.
 

Spalio 11 d. Vilniuje, prie Vyriausybės rūmų, UAB „Vilniaus viešasis transportas" profesinės sąjungos surengė mitingą, protestuodamos prieš ydingą bendrovės valdymą ir informuodamos visuomenę apie būsimą streiką.

Profesinės sąjungos inicijavo kolektyvinį darbo ginčą dėl kolektyvinių sutarčių nevykdymo ir dėl papildomo atlyginimo už 2009-2011 m. ir kitų su darbo santykiais susijusių išmokų nemokėjimo.

Taikinimo komisijos posėdžiai baigėsi nesutarimų protokolo surašymu, todėl, anot Naujosios profesinės sąjungos pirmininkės Alinos Ryžinskajos, spalio 23-25 d. bendrovės darbuotojai balsuos dėl streiko. Jeigu susitarti nepavyks, lapkričio 14 d. bus skelbiamas įspėjamasis, o jei tai nepadės, - ir neterminuotas streikas.

„Mes nereikalaujame didesnių atlyginimų, mes reikalaujame tų pinigų, kuriuos jūs uždirbote. Jūs dirbate bendrame transporto sraute, kur nėra sudarytos sąlygos saugiai pervežti keleivius", - kalbėjo Jonas Dekaminavičius, vienos „Vilniaus viešojo transporto" profesinės sąjungos pirmininkas. Jo teigimu, bendrovėje jau įvyko du visuotiniai darbuotojų susirinkimai, trys streiko komiteto, penki taikinimo komisijos posėdžiai ir galų gale pasirašytas nesutarimų protokolas.

Tam, kad būtų vykdomos kolektyvinės sutartys, „savivaldybės ponai" paskaičiavo, reiktų 25 mln. litų. „Jie (savivaldybės atstovai – red.) pripažino, kad tai jūsų sunkiai uždirbti pinigai ir priklauso juos atiduoti, o kolektyvinė sutartis – tai įmonės konstitucija, ją privalu vykdyti, bet viena problemėlė – nėra pinigų. O dabar jie susirūpinę, kad Vyriausybė dėl to kalta, nes Vilniaus miestui neatiduoda gyventojų pajamų mokesčio.

Šiuo metu ji yra įsiskolinusi 936 mln., vadinasi pinigų yra. Dabar savivaldybė padavė Vyriausybė į teismą,tikėdamasi, kad naujoji Vyriausybė grąžins tuos pinigus, ir prašo palaukti. Bet ar jūs vaikų prašote, kad palauktų valgio? Ar parduotuvės kasoje galite pasakyti, kad kol kas neturite pinigų susimokėti už maistą?", - retoriškai klausė J. Dekaminavčius. Jis taip pat priminė 2000 m. gegužę vykusį transportininkų streiką Vilniuje.

Mitingo dalyviai entuziastingai pritarė streiko idėjai.

Naujosios profesinės sąjungos pirmininkė Alina Ryžinskaja trumpoje kalboje paminėjo, kad įmonėje dabar veikiančios trys profsąjungos, kurios dirba viena linkme – darbuotojų gerovei. „Tikimės, kad kai veiksime kartu, pasieksime daug", - sakė ji.

Nepriklausomas publicistas, pilietinių iniciatyvų autorius Vitalijus Balkus stebėjosi, kad šiuo metu, kai visas pasaulis bando surasti ekologines transporto priemones, Vilniuje kalbama apie troleibusų naikinimą.

„Gerbiami transportininkai, būkite visi solidarūs. Jeigu šiandien miesto valdžia padarys viską, kad panaikintų troleibusus, patikėkite, kad ateis ta diena, kai pradės mažinti ir autobusų nieko neduodami mainais", - kalbėjo jis.

V.Balkus ta proga priminė solidarumo pavyzdį Zarasuose. „Ten pedagogai kėlė klausimą ne tik dėl savęs, bet dėl Sporto bei Menų mokyklų ir visi kartu būdami solidarūs laimėjo", - teigė kalbėtojas.

Anot jo, viešas transportas yra komunalinė, t.y. valstybės paslauga gyventojams, todėl tai – ne verslas su savo komercinėmis paslaptimis. „Kelkite klausimą dėl darbuotojų savivaldos, kad visų įmonių, priklausančių savivaldybei, administracija (jos skyrimas – red.) būtų derinama su darbo kolektyvu, o jeigu yra galimybė, - net ir renkama. Nes dabar, kai reikia „suprivatizuoti", sunaikinti, sujungti kokią įmonę, tuomet vadovu skiriamas, atsiprašant, „balvonas", kuris visa šita ir atlieka.

Kolektyvas turi stoti mūru už savo darbo vietas", - sakė V. Balkus.

Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Jonas Petraška perskaitė ir į Vyriausybės priimamąjį nunešė reikalavimus.

A. Ryžinskaja PN pasakojo, jog bendrovės vadovybė pažeidinėja teisės aktus, o darbo inspekcijai „prikirpus", siekia juos pakeisti. Taip atsitiko su kasdieniniu nepertraukiamuoju poilsiu tarp darbo pamainų. Bendrovėje buvo nustatytas devynių valandų poilsis, nors Darbo kodeksas sako, jog jo trukmė negali būti trumpesnė kaip vienuolika valandų.

Metų pradžioje darbo inspekcija nustatė pažeidimus, tačiau užuot juos pašalinęs, darbdavys per savo parankinius Trišalėje taryboje pasiūlė Vyriausybės nutarimą Nr. 587 pritaikyti ir transporto sektoriuje, kad kasdienis nepertraukiamas poilsis tarp pamainų būtų ne mažiau kaip devynios valandos.

„Kad nereikėtų keisti grafikų, buvo pateiktas pasiūlymas, kuriam ir buvo pritarta. Toks sprendimas turėjo įsigalioti nuo kitų metų sausio 1 d., bet kadangi Darbo inspekcija pakartotinai vėl buvo iškviesta į troleibusų parką, todėl procesas buvo pagreitintas ir sprendimas įsigaliojo nuo rugsėjo 10 d.", - pasakojo profsąjungos pirmininkė.

Pasak jos, dabar daug kalbama apie taupymą, tačiau kažkodėl niekas neužsimena apie netinkamą valdymą. Darbuotojai jaučiantys didžiulę įtampą dėl to, jog gresia troleibusų naikinimas. Nors bendrovės direktorius žada, jog neva stengsis, kad kuo daugiau troleibusų vairuotojų bus perkvalifikuota į autobusų vairuotojus, tačiau A. Ryžinskaja stebisi, kad tie darbuotojai, kurie jau dabar turi visas reikiamas kategorijas, kažkodėl neperkeliami į autobusų parką.

Juozo Stepono video reportažas:

Daugiau apie troleibusų parko problemas portale lpsdps.com

Ramunė Motiejūnaitė-Pekkinen

Šaltinis: www.lprofsajungos.lt

 
 
   Nuotraukos
 
 
 
Visos temos
Kraunama...
Svarbu